I. Błąd 369
Możliwe przyczyny błędu (należy ustalić, który przypadek wystąpił w aptece):
1. Recepta była zrealizowana w aptece. Użytkownik próbuje zrealizować receptę ponownie.
2. Użytkownik próbuje zrealizować receptę (np. wydanie kolejnego opakowania), która ma status Zamykająca, a powinna być zrealizowana jako Częściowa.
3. Użytkownik wycofał się z realizacji, a DRR został wysłany do SIM.
Rozwiązanie:
Przypadek 1.
Należy odszukać pierwotną realizację i zweryfikować jej poprawność.
Przypadek 2.
1. Należy odszukać pierwotną realizacją i wybrać [CTRl+R] → [F9] Realizacje → [F9] Wycofaj.
2. Po wycofaniu w poprawie sprzedaży należy wybrać [Alt+R] → [F2] Częściowa realizacja.
3. Na aktualnej transakcji w poprawie sprzedaży wybrać [Alt+R] i odpowiednią realizację (Częściowa lub Zamykająca).
Przypadek 3.
1. Dla recepty papierowej:
a) Pierwotna realizacja
Krok 1. APW11 Sprzedaż → Poprawa → [Ctrl+Q] → [F9] Wycofaj
Krok 2. APW11 Sprzedaż → Poprawa → [Alt+R] Enter → [F2] Częściowa realizacja
b) Krok 1. APW42 Serwis → Naprawa → Wycofaj DRR dla usuniętej sprzedaży (nr recepty)
Krok 2. APW11 Sprzedaż → Poprawa → [Alt+R] Enter
c) W przypadku, gdy krok 1. ponownie zakończy się błędem 369, należy:
− nie wykonywać żadnych czynności (kolejnych prób przesłania DRR, korekt recepty),
− wykonać zgłoszenie do CSIOZ z prośbą o podanie numerów DRR na formularzu zawartym na stronie p1pomoc.csioz.gov.pl,
− po uzyskaniu z CSIOZ numerów DRR wybrać APW42 Serwis → Narzędzia → Wycofaj DRR o podanym numerze,
− ponownie przesłać DRR w APW11 Sprzedaż → Poprawa → [Alt+ R] Enter.
2. Dla e-Recepty:
Krok 1. APW11 Sprzedaż → Poprawa → [Ctrl+R] → [F9] Realizacje → [F9] Wycofaj
Krok 2. APW11 Sprzedaż → Poprawa → [Alt+R] Enter
II. Błąd 360
Przyczyną jest desychronizacja między sprzedażą, a wysyłką DRR (użytkownik próbuje wysłać ten sam numer DRR, który występuje już w SIM), na skutek zerwanego połączenia z SIM lub niedziałającego SIM.
Rozwiązanie (niezależnie od rodzaju recepty):
Krok 1. APW11 Sprzedaż → Poprawa → [A] Aktualiz. → Ctrl+Alt+R
III. Błąd 478
Przyczyną może być próba wycofania DRR dla e-recepty z poziomu APW42 Serwis.
Rozwiązanie:
Krok 1. APW11 Sprzedaż → Poprawa → [Ctrl+R] → [F9] Realizacje → [F9] Wycofaj
Krok 2. APW11 Sprzedaż → Poprawa → [Alt+R] Enter
IV. Błąd 409
Przyczyną jest problem z wysłaniem DRR (np. brak połączenia z SIM), a użytkownik podejmuje kilka prób wysłania DRR.
Rozwiązanie:
Należy sprawdzić realizacje:
1. Dla e-recepty: Poprawa sprzedaży/ [Ctrl+R] → [F9] Realizacje. Jeśli realizacje występują, to należy je wycofać przez [F9] Wycofaj, a następnie przez [Alt+R] Enter wysłać DRR.
Jeśli użytkownik kilkukrotnie próbował wysłać DRR, to należy również kilkukrotnie powtórzyć krok z pkt.1.
V. Błąd 2671
Przyczyną jest brak podania numeru oddziału NFZ lub numer jest błędny.
Rozwiązanie:
Należy sprawdzić:
1. Czy na karcie Refundatora jest wpisany numer umowy na leki z NFZ.
2. Czy w poprawie sprzedaży/[A] Aktualiz. jest wybrany właściwy Refundator.
VI. Błąd 304 w przypadku recepty na EKUZ lub Poświadczenie
Przyczyną może być rozbieżność przekazanych danych lub nieprzekazanie wszystkich informacji w DRR (np. brak podania symbolu kraju).
Rozwiązanie:
Należy sprawdzić:
1. Zgodność Typu Identyfikatora (np. PESEL, Paszport lub Inny Identyfikator) z podanym numerem.
2. Kod kraju:
VII. Błąd 070
Problem występuje najczęściej wówczas, gdy e-recepta nie zawiera pełnych danych adresowych lub nie zawiera ich wcale (wówczas w polu widnieje adres NMZ).
Rozwiązanie:
1. Nowa realizacja: Pobranie eRp → [F6] Dane pacjenta (Zmiana danych) → [F2] Zapisz → Wysłanie.
2. Transakcja zafiskalizowana: Karta pacjenta (pełne dane) → Poprawa sprzedaży → [Alt+R]. W przypadku braku przypisania kartoteki pacjenta, wymagane jest powiązanie jej z poprawnymi danymi. Po wybraniu [A] Aktualiz. z poziomu Poprawy sprzedaży można zweryfikować, czy Pacjent został przypisany.
VIII. Błąd 844
Problem związany jest z e-receptą na lek robiony. W e-recepcie jest zaznaczony rodzaj leku jako lek gotowy, a apteka realizuje produkt jako lek recepturowy. Z tego wynikają rozbieżności między danymi wejściowymi, a dokumentem DRR.
Rozwiązanie:
Kontakt z przychodnią, która wystawiła taką e-receptę oraz wykonanie zgłoszenia do CSIOZ na formularzu p1pomoc.cez.gov.pl.
Źródło informacji Kamsoft.