Nigdy wcześniej nie zakładaliśmy konta w ZSMOPL, jak złożyć wniosek o jego rejestrację?
Jeśli jesteśmy pewni, że nigdy nie zakładaliśmy konta w systemie ZSMOPL możemy przystąpić do zakładania nowego konta. Proszę zwrócić uwagę czy na pewno konto ZSMOPL nie było wcześniej zakładane np. poprzez użycie innego konta P2 - w takim przypadku może być problem z rejestracją nowego konta ZSMOPL, jeżeli już jakieś istnieje dla tej firmy. Dla przypomnienia najlepiej, aby wniosek składał sam właściciel lub ewentualnie wyznaczona i upoważniona do tego osoba (koordynator). Aby zapoznać się z przygotowaną przez nas prezentacją jak złożyć nowy wniosek, prosimy nacisnąć poniższy link:
Złożenie wniosku o utworzenie konta
Prosimy pamiętać, że po zakończeniu czynności z tej prezentacji należy jeszcze przejść do następnej prezentacji z akapitu poniżej - Weryfikacja poprawności danych.
Mamy już konto w ZSMOPL, jak sprawdzić czy jest poprawne?
Jeżeli zakładaliśmy już konto w ZSMOPL np. dwa lata temu, musimy sprawdzić czy zakończyliśmy ten proces w pełni, dlatego musimy zobaczyć czy wniosek jest złożony, czy są przypisane do konta wszystkie apteki oraz musimy nadać uprawnienia innym osobom, takim jak kierownicy, aby mieli także dostęp do systemu. Wszystko to opisuje poniższa prezentacja. Jeżeli przed chwilą zakładaliśmy konto, to także musimy wykonać czynności z tej prezentacji.
Weryfikacja poprawności danych
Po wykonaniu tych kroków, rola właściciela czy koordynatora zakładającego konto się kończy. Pozostałe czynności mogą być wykonywane przez samych kierowników już w aptekach, co będziemy opisywali w kolejnych krokach naszej instrukcji. Zakładany scenariusz, że kierownicy będą podmieniali certyfikat apteki w ZSMOPL wymaga, aby mieli oni nadaną przez właściciela (koordynatora) rolę Administrator lokalny, jednak po wykonaniu tej czynności, czyli podamienie certyfikatu, zalecane jest aby zmienić tę rolę na Pracownik.
Kiedy musimy zająć się tematem konta w ZSMOPL?
Tradycyjnie napiszemy, że jak najszybciej. W większości przypadków złożony wniosek jest rozpatrywany w sposób automatyczny i konto jest dostępne od razu. Jednak w pewnych przypadkach wniosek nie jest rozpatrywany automatycznie, tylko jest kierowany do ręcznej oceny przez pracownika CSIOZ - wtedy proces ten może się znacznie wydłużyć.
Ile to zajmie czasu?
W przypadku zakładania nowego konta dla pojedynczej apteki nie powinno nam to zająć więcej niż 15-20 minut wliczając dokładne sprawdzenie przekazywanych we wniosku danych. Jednak przy większej liczbie aptek w ramach jednej firmy, czas ten odpowiednio może się wydłużyć. Należy wziąć pod uwagę, że w przypadku wystąpienia komplikacji np. już istniejącego konta, do którego nie mamy dostępu, wyjaśnienie problemu może zająć dużo czasu.