ZSMOPL - Weryfikacja możliwości zalogowania się do systemu P2 (lub uzyskanie takiego dostępu)

ZSMOPL - Weryfikacja możliwości zalogowania się do systemu P2 (lub uzyskanie takiego dostępu)

Dlaczego mamy mieć założone konto w systemie P2?

Konto w systemie P2 jest niezbędne, aby poprawnie złożyć wniosek o utworzenie konta w systemie ZSMOPL. Aby przejść do kolejnego kroku musimy stworzyć takie konto lub umieć się na nie zalogować, jeśli było utworzone wcześniej np. na potrzeby E-recepty lub KOWAL.


Kto powinien mieć założone takie konto?

Osoba, która będzie składała wniosek o utworzenie konta w ZSMOPL i tym samym będzie administratorem tego konta. W przypadku indywidualnej apteki lub kilku aptek najlepiej, aby był to właściciel a w przypadku większej liczby aptek, aby była to specjalnie wyznaczona do tego zadania osoba (koordynator). Ze względów formalnych osoba ta powinna być upoważniona przez właścicieli do wykonania takich czynności. Dodatkowo w każdej aptece, która należy do sieci aptek, kierownik także powinien założyć takie konto, które będziemy wykorzystywać w następnych krokach. W praktyce będzie to wyglądało tak, że jedna osoba (koordynator) będzie miała dostęp do konta ZSMOPL z wglądem do każdej z aptek, natomiast kierownik apteki będzie wchodząc przez swoje konto miał wgląd do danych tylko swojej apteki.


Jak założyć takie konto jeśli wiemy, że nigdy nie było utworzone?

W celu założenia nowego konta wchodzimy na następującą stronę (proszę wybrać tę opcję tylko w przypadku jeżeli wiemy, że konto nie było wcześniej utworzone): 


https://rejestracja.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl/


Na ekranie pojawi się prosty formularz, który po wypełnieniu musimy zaakceptować przy użyciu przycisku Zarejestruj. Przygotowaliśmy także szczegółową instrukcję, która może Państwu pomóc jak ten formularz wypełnić:


Utworzenie konta w systemie P2


Jeśli mają Państwo problem z założeniem konta, który objawia się tym, że po zatwierdzeniu formularza pojawia się on ponownie zamiast komunikatu o poprawnym założeniu, może to oznaczać, że Państwa konto było założone wcześniej. Nie ma możliwości ponownego założenia konta z tym samym numerem PESEL lub adresem e-mail. Należy wtedy odzyskać dostęp do konta, co opisujemy poniżej.


Jak sprawdzić czy potrafimy się zalogować do P2?

Jeżeli wcześniej konto w systemie P2 było utworzone to możemy sprawdzić czy potrafimy się zalogować. Musimy wtedy wejść na stronę:


https://www.p2sa.csioz.gov.pl/


Na otwartej stronie wybieramy opcję Logowanie do Systemu Administracji P2, następnie Login/Hasło a następnie wpisujemy swój login, który nadawaliśmy podczas tworzenia konta oraz hasło. Jeśli nie pamiętają Państwo loginu i zakładali Państwo konto P2 zgodnie z naszymi instrukcjami (np. E-recepta, KOWAL czy wcześniejsze instrukcje ZSMOPL) to proszę pamiętać, że sugerowaliśmy, aby login był połączeniem imienia i nazwiska np. jankowalski ewentualnie z dodaną kropką rozdzielającą jan.kowalski. Może to także być adres e-mail. Po poprawnym zalogowaniu zostaną Państwo z pewnością poproszeni o nadanie nowego hasła ze względu na wygaśnięcie aktualnego.


Co w przypadku gdy znam login ale nie pamiętam hasła?

Należy wtedy odzyskać hasło do już istniejącego konta na poniższej stronie:


https://www.p2sa.csioz.gov.pl/


wybierając opcję Zapomniałem(-łam) hasła w Systemie Administracji P2. Do poprawnego odzyskania hasła należy podać login konta a następnie sprawdzić na koncie pocztowym, które było używane do rejestracji, czy nie doszedł e-mail, pozwalający na odzyskanie hasła. Jeżeli taki e-mail dotrze, należy postępować zgodnie z zawartymi w nim wskazówkami. Jak wspomnieliśmy wyżej, jeżeli konto było zakładane zgodnie z naszymi zaleceniami to login jest złożeniem imienia i nazwiska (ewentualnie z rozdzielającym znakiem kropki) czyli np. jan.kowalski lub jankowalski.


Co jeżeli nadal mam problem, czyli nie znam loginu?

Jeśli nie znają Państwo swojego loginu to niestety nie pozostaje nic innego jak skontaktować się z CSIOZ pod numerem telefonu 19457 wew 3 lub e-mailowo zsmopl@csioz.gov.pl


Kiedy musimy zająć się tematem konta P2?

Ze względu na bardzo krótki okres, który jest przed nami do uruchomienia ZSMOPL oraz sporą liczbę kroków, które jeszcze trzeba wykonać, proponujemy aby zrobić to jak najszybciej.

 

Ile to zajmie czasu?

W przypadku zakładania nowego konta jest to wypełnienie jednego prostego formularza na stronie internetowej a następnie zmiana tymczasowego hasła na domyślne. Jeżeli mamy już konto utworzone, jednak mamy problem z zalogowaniem, to niestety poświęcimy na to więcej czasu.


Artykuł jest częścią większego artykułu poświęconego tematowi KOWAL. kliknij ten link, aby przejść do artykułu pytań i odpowiedzi dla ZSMOPL.
Uwaga! Prezentacja jest archiwalna. Prezentowane dane mogą być już obecnie nieaktualne

    • Related Articles

    • ZSMOPL - Weryfikacja kompletności danych w ZSMOPL (lub utworzenie konta)

      Nigdy wcześniej nie zakładaliśmy konta w ZSMOPL, jak złożyć wniosek o jego rejestrację? Jeśli jesteśmy pewni, że nigdy nie zakładaliśmy konta w systemie ZSMOPL możemy przystąpić do zakładania nowego konta. Proszę zwrócić uwagę czy na pewno konto ...
    • ZSMOPL - Uzyskanie dostępu do konta na platformie ePLOZ

      Prezentacja pokazująca w jaki sposób uzyskać dostęp do konta na platformie ePLOZ, przez którą odbywa się logowanie do systemu ZSMOPL: ZSMOPL - Uzyskanie dostępu do konta na platformie ePLOZ
    • ZSMOPL w pytaniach i odpowiedziach (FAQ)

      Poniżej przedstawiamy najczęściej pojawiające się pytania związane z systemem ZSMOLP. Dokument ten przedstawia naszą wiedzę na temat systemu monitoringu. Wraz z dynamicznie zmieniającymi się wersjami oprogramowania po stronie ZSMOPL i Kamsoft wersja ...
    • ZSMOPL - Wysyłka danych do systemu ZSMOPL

      O co w tym wszystkim chodzi? W poprzednich krokach skonfigurowaliśmy portal ZSMOPL i program apteczny. Teoretycznie jesteśmy przygotowani do wysłania raportów do ZSMOPL. Praktycznie dopiero poprawne wysłanie raportu otwierającego daje nam szansę ...
    • ZSMOPL - Rejestracja certyfikatu w systemie ZSMOPL

      O co w tym wszystkim chodzi? Aby wysłać dane z apteki do systemu ZSMOPL musimy utworzyć bezpieczny kanał komunikacji. Jak w przypadku innych systemów (KOWAL, E-recepta) sposobem na zaszyfrowaną komunikację jest certyfikat. W roku 2017 apteki musiały ...