Czy jest istotne, aby mieć poprawny adres e-mail w systemie P2?
Jak już wspominaliśmy, brak lub niepoprawny adres e-mail w Rejestrze Aptek, spowoduje, że KOWAL nie przyśle nam danych logowania (części danych, bo pozostała część jest przesyłana listem przez Pocztę Polską), bez których nie można podłączyć się do systemu PLMVS. Nie ma innej ścieżki jak ta, że te dane zostaną przesłane drogą e-mailową, więc zgłoszenie poprawnego adresu e-mail do KOWAL jest konieczne.
Kto powinien taki adres uzupełnić lub poprawić?
Poprawność danych powinien sprawdzić kierownik apteki lub punktu aptecznego, gdyż bezpośrednio właśnie ta osoba jest odpowiedzialna za komunikację.
Jak poprawić e-mail?
W przypadku jego braku w Rejestrach Medycznych istnieje procedura zgłoszenia poprawnego adresu e-mail do KOWAL. Należy przesłać adres e-mail wraz z numerem identyfikacyjnym ID (nadanym w Rejestrach Medycznych CSIOZ) na adres plmvo.support@nmvo.pl . Musimy czekać następnie na odpowiedź, która powinna przyjść z tego samego adresu. Zalecane jest aby uzupełnić na przyszłość w Rejestrze Aptek poprawny adres e-mail, bo jak widać będzie on wykorzystywany. Możemy to zrobić kontaktując się bezpośrednio z WIF lub też możemy to zrobić elektronicznie poprzez specjalny formularz na stronie:
http://egate.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl/
Aby wypełnić i podpisać ten formularz musimy posiadać zarówno Profil Zaufany oraz konto w systemie P2.
Kiedy wykonujemy tę operację?
Dane poprawiamy tylko wtedy kiedy adresu e-mail nie ma lub jest niepoprawny i powinniśmy to zrobić jak najszybciej. Procedura weryfikacji została opisana w oddzielnym dokumencie Jak zweryfikować adres e-mail apteki w systemie P2 (poprzedni 1 krok).
Ile to zajmie czasu?
W zasadzie operacja ta sprowadza się do wysłania e-maila do KOWAL. Następnie pozostaje nam tylko czekać na odpowiedź z ich strony.
Co jeżeli nadal nie otrzymaliśmy e-maila od fundacji KOWAL?
E-mail z ważnymi danymi logowania powinien przyjść z adresu plmvo.support@nmvo.pl i być zatytuowany “Fundacja KOWAL - dane do logowania”. Część z aptek już otrzymało taką wiadomość, jednak według zapewnień KOWAL wysyłka nadal trwa (pomimo informacji z NIA, że wysyłka została już zakończona), więc w tej chwili nie należy się jeszcze niepokoić. Natomiast warto sprawdzić czy taka wiadomość już do nas nie dotarła i nie została przez przypadek pominięta lub trafiła do folderu SPAM.