Czy jest to istotne, aby sprawdzić poprawność tych danych?
Temat jest bardzo ważny, gdyż podczas komunikacji z fundacją KOWAL odpowiedzialną za wydawanie m.in. certyfikatów jest wykorzystywany adres e-mail, który jest zapisany w Rejestrze Aptek. Dane dostępowe, które umożliwią komunikację z systemem są przesyłane zarówno fizycznie listem poprzez Pocztę Polską jak i drogą e-mailową. W obydwu tych kanałach umieszczone zostaną dane, których połączenie pozwoli na pobranie certyfikatu i korzystanie z systemu weryfikacji autentyczności leków serializowanych.
Kto powinien to sprawdzić?
Poprawność danych powinien sprawdzić kierownik apteki lub punktu aptecznego, gdyż bezpośrednio właśnie ta osoba jest odpowiedzialna za komunikację.
Jak sprawdzić poprawność tych danych?
Poprawność danych należy sprawdzić w Rejestrze Aptek. Rejestr jest dostępny na stronie:
http://ra.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl/_layouts/15/ra/glowna.aspx
Wyszukiwanie w rejestrze jest bardzo proste, jednak przygotowaliśmy dla Państwa szczegółową instrukcję, gdzie ten proces jest pokazany krok po kroku, wystarczy kliknąć w poniższy link, aby otworzyć prezentację:
Weryfikacja adresu e-mail apteki w systemie P2
Kiedy należy to zrobić?
Temat weryfikacji jest kluczowy jeśli chodzi o wykonanie następnych kroków. Bez rozwiązania problemu z adresem e-mail nie otrzymamy danych, które pozwolą nam się podłączyć do systemu weryfikacji leków. Należałoby to zrobić jak najszybciej.
Ile to zajmie czasu?
Z pomocą naszych prezentacji cały proces nie powinien zająć dużo czasu. Oczywiście prościej będą miały apteki, dla których okaże się, że nie trzeba dokonywać zmian. Jednak wysłanie e-maila dla procedury awaryjnej także nie zajmie dużo czasu.