Weryfikacja adresu e-mail apteki w systemie P2

Weryfikacja adresu e-mail apteki w systemie P2

Czy jest to istotne, aby sprawdzić poprawność tych danych?

Temat jest bardzo ważny, gdyż podczas komunikacji z fundacją KOWAL odpowiedzialną za wydawanie m.in. certyfikatów jest wykorzystywany adres e-mail, który jest zapisany w Rejestrze Aptek. Dane dostępowe, które umożliwią komunikację z systemem są przesyłane zarówno fizycznie listem poprzez Pocztę Polską jak i drogą e-mailową. W obydwu tych kanałach umieszczone zostaną dane, których połączenie pozwoli na pobranie certyfikatu i  korzystanie z systemu weryfikacji autentyczności leków serializowanych. 


Kto powinien to sprawdzić?

Poprawność danych powinien sprawdzić kierownik apteki lub punktu aptecznego, gdyż bezpośrednio właśnie ta osoba jest odpowiedzialna za komunikację.


Jak sprawdzić poprawność tych danych?

Poprawność danych należy sprawdzić w Rejestrze Aptek. Rejestr jest dostępny na stronie: 


http://ra.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl/_layouts/15/ra/glowna.aspx


Wyszukiwanie w rejestrze jest bardzo proste, jednak przygotowaliśmy dla Państwa szczegółową instrukcję, gdzie ten proces jest pokazany krok po kroku, wystarczy kliknąć w poniższy link, aby otworzyć prezentację: 


Weryfikacja adresu e-mail apteki w systemie P2


Kiedy należy to zrobić?

Temat weryfikacji jest kluczowy jeśli chodzi o wykonanie następnych kroków. Bez rozwiązania problemu z adresem e-mail nie otrzymamy danych, które pozwolą nam się podłączyć do systemu weryfikacji leków. Należałoby to zrobić jak najszybciej.   


Ile to zajmie czasu?

Z pomocą naszych prezentacji cały proces nie powinien zająć dużo czasu. Oczywiście prościej będą miały apteki, dla których okaże się, że nie trzeba dokonywać zmian. Jednak wysłanie e-maila dla procedury awaryjnej także nie zajmie dużo czasu. 


Artykuł jest częścią większego artykułu poświęconego tematowi KOWAL. kliknij ten link, aby przejść do artykułu pytań i odpowiedzi dla serializacji opakowań.


    • Related Articles

    • Zgłoszenie zmiany adresu e-mail apteki w systemie P2

      Czy jest istotne, aby mieć poprawny adres e-mail w systemie P2? Jak już wspominaliśmy, brak lub niepoprawny adres e-mail w Rejestrze Aptek, spowoduje, że KOWAL nie przyśle nam danych logowania (części danych, bo pozostała część jest przesyłana listem ...
    • Pobranie nowego certyfikatu KOWAL

      Czy certyfikat jest nam potrzebny? Podobnie jak w przypadku E-recepty, gdzie także używaliśmy certyfikatu (tylko innego), tutaj także do poprawnej komunikacji z systemem NMVS potrzebny jest certyfikat, który szyfruje całość przesyłu danych oraz ...
    • E-recepta - Utworzenie konta w systemie P2 przez Kierownika apteki

      Dlaczego mamy założyć konto w systemie P2? Tak naprawdę założenie konta w systemie P2 nie jest niezbędne w całym procesie podłączenia do systemu P1, czyli uruchomienia E-recepty (przy okazji zaznaczmy, że to nie są te same systemy). Posiadanie konta ...
    • Dyrektywa antyfałszywkowa w pytaniach i odpowiedziach (FAQ)

      Poniżej przedstawiamy najczęściej pojawiające się pytania związane z wdrożeniem nowego sposobu wydawania leków, jakie będą obowiązywać od 9 lutego 2019. Odpowiedzi na te pytania są aktualizowane na bieżąco wraz ze zmieniającą się wersją ...
    • Zmiana wygasającego hasła w systemie NMVS KOWAL

      Instrukcja zmiany wygasającego hasła w systemie NMVS KOWAL z użyciem funkcji dostępnej w KS-AOW na wizytówce. Poniżej link do prezentacji: Zmiana wygasającego hasła w systemie NMVS KOWAL Jeżeli ustalimy nowe hasło dla KOWAL, to będzie to także nowe ...