E-mail dotyczy aptek, które realizują środki pomocnicze na zasadzie indywidualnej umowy z NFZ (nie dotyczy umów podwykonawczych). Apteki, które nie realizuję środków pomocniczych lub realizuję je na zasadzie podwykonawstwa nie muszą nic robić.
Jak wygenerować wniosek o konto bankowe?
Złożenie wniosku o konto bankowe jest dosyć proste, dlatego zrezygnowaliśmy z tworzenia osobnej prezentacji na ten temat. Po ocenie pozytywnej wniosku w sprawie zawarcia umowy w zakresie ZPO generujemy wniosek w sprawie rachunku bankowego:
Portalu Świadczeniodawcy -> Moje podstawowe dane -> Zmiana kont bankowych dla umów -> Nowy wniosek -> Wybieramy 2023 oraz kod umowy z rozszerzeniem na końcu ZPO
Po wpisaniu numeru konta bankowego należy uzupełnić dane świadczeniodawcy.
Jak przekazać wniosek do NFZ?
Wniosek można pobrać a następnie wydrukować i podpieczętować oraz podpisać (osoba upoważniona) a następnie złożyć w siedzibie właściwego oddziału NFZ lub przesłać pocztą. Wniosek można także wyjątkowo, bo po raz pierwszy jest taka możliwość, podpisać elektronicznie profilem zaufany lub podpisem kwalifikowanym (jeżeli ktoś chce skorzystać z tej opcji a nie wie jak to zrobić, prosimy o kontakt). Podpisany plik należy ponownie przesłać na stronie. Niezależnie czy wniosek przesyłamy tradycyjną pocztą czy też podpisujemy go elektronicznie, musimy go przekazać, do czego służy odpowiedni przycisk na dole strony.
Kiedy musimy to zrobić?
W piśmie NFZ na ten temat użyto sympatycznego określenia NIEZWŁOCZNIE :)